Търсене в този блог

неделя, 24 май 2020 г.

Медена пита - постен сладкиш без яйца и мляко

 
Обичате ли домашно направени сладкиши?
Аз да! 
Защото са вкусни. 
Защото знам, какво слагам в тях. 
И не на последно място, защото мъжът ми ги обича, а домът ми ухае прекрасно, когато ги пека!

Обичам да правя лесни и бързи сладкиши, защото и аз като всяка съвременна жена имам и други занимания освен готвенето. Вкусът обаче е водещ при избора ми на рецепти. Сега ще ви предложа една от любимите ми - може би първият сладкиш, който съм направила още като ученичка, когато се учех да готвя. 😊

Продукти:


  • 1 чаена чаша мед;
  • 1 чаена чаша чай (черен за предпочитане);
  • чаена чаша захар;
  • чаена чаша нарязани или едро смлени орехи;
  • 3 чаени чаши пшенично брашно (може да е бяло, типово, пълнозърнесто, ръжено-пшенично или различни комбинации от тях);
  • 3 супени лъжици олио;
  • 1 чаена лъжичка канела на прах;
  • чаена лъжичка счукан карамфил (може да го замените с кардамон, ако нямате);
  • чаена лъжичка сода бикарбонат;
  • масло или олио за намазване на тавата за печене.
Приготвяне:

Направете чая. 





Докато го чакате да стане готов, пригответе останалите продукти, за да са ви на разположение.
Пуснете фурната да се загрява на 200⁰ С.
Намазнете тавичката, в която ще печете.
В дълбока купа изсипете меда и топлия чай. Разбърквайте до пълното разтваряне на меда.
Добавете захарта и отново бъркайте, докато се разтвори.
После сложете в сместа орехите.
Сипете подправките и разбъркайте.
Добавете олиото и после содата.
Накрая прибавете постепенно брашното и бъркайте, докато стане гладка смес.
Изсипете в намазнената тавичка и печете в умерена фурна (около 200 градуса) за 30-35 минути.

Когато медената пита е готова, краищата й са леко отлепени от стените на съда, а удряйки и разклащайки леко тавата, ще забележите, че печивото мърда в нея. Извадете или обърнете сладкиша внимателно върху дървена или метална скара с поставена отгоре й хартия. След като изстине може да я поставите и върху съответна чиния или поднос.

Да ви е сладко!

Светлана Костова

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Translate

Последователи